Financiële afdelingen

Financiële afdelingen

De financiële afdelingen van Roompot Vakanties zijn onderverdeeld in: financiële administratie, gasten administratie en financiële afwikkeling.

De afdeling financiële administratie houdt zich bezig met het contoleren en verwerken van de financiële mutaties van alle besloten vennootschappen. Tevens wordt een bijdrage geleverd in het analyseren en rapporteren van de cijfers.  Een wezenlijk onderdeel van deze administratie is de crediteuren administratie.

De afdeling gastenadministratie draagt zorg voor het verwerken van betalingen, het beheren van openstaande posten, afrekenen touroperators, en alle overige financiële handelingen die te maken hebben met het verblijf van de gasten en eigenaren op de diverse parken. Daarnaast behandelt deze afdeling vragen van gasten die betrekking hebben op de financiële afhandeling van hun reservering, het maken van bijzondere reserveringen en het beantwoorden van telefoon, mails en brieven.

De afdeling financiële afwikkeling vormt de schakel tussen de commerciële en administratieve tak binnen Roompot Vakanties. De werkzaamheden zijn zeer verschillend en variëren van het bewaken van openstaande posten tot het maken en beoordelen van financiële analyses. Daarnaast neemt de afdeling het afrekenen met parken en eigenaren voor hun rekening en verwerkt zij facturen.